Experienţe de învăţare: Tabăra de vară NECI, Hunedoara

Cornelia Melcu a absolvit Liceul Pedagogic Brasov in anul 1985. In 2005 a absolvit Colegiul Universitar Pedagogic din cadrul Universitatii Transilvania  din Brasov, obtinand titlul de institutor limba engleza. In anul 2009 a obtinut Licenta in Stiinte ale educatiei, pedagogia invatamantului scolar si prescolar, in cadrul aceleiasi universitati. A absolvit cursurile de master-tot la Universitatea Transilvania- in cadrul programului Resurse umane in educatie. Formare si management in iunie 2011. 
In cei peste 25 de ani petrecuti la catedra a cautat permanent sa adapteze stilul de predare elevilor, sa le ofere cele mai bune cai spre cunoastere si formare. Noile tehnologii si tehnici de invatare sunt o prioritate in intreaga sa activitate didactica.

Instituţie: SCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 9 BRASOV

În perioada 1-5 august 2012 am participat la tabăra de vară organizată de NECI la Hunedoara, România. În cadrul acesteia, am participat la două cursuri: ”Proiecte educative europene” şi ”Combaterea excluziunii sociale”, împreună cu participanţi din Cipru şi România. Cursurile au abordat teme legate de educaţia nonformală, incluziunea socială şi  abordarea educaţională a acestora folosind metode nonformale de învăţare, plăcute şi variate.

NECI (Reţeaua pentru Cetăţenie şi Identitate Europeană – www.neci.eu) este  o organizaţie  europeană non-profit şi non-guvernamentală. Este formată din voluntari din ţări europene proveniţi din medii diferite, care îşi propun să colaboreze şi să ofere asistenţă pentru îndeplinirea următoarelor obiective principale:
• Reducerea discriminării şi a marginalizării sociale
• Realizarea identităţii comune europene prin activităţi multiple care sunt bazate pe organizarea de seminarii, ateliere de lucru, vizite de studiu, voluntariat, etc.
• Împărtăşirea de experienţe şi crearea de oportunităţi care conferă calitatea de cetăţean european

NECI îşi propune crearea unei echipe puternice de cetățeni ai Europei care provin din diferite medii culturale, educaţionale  şi financiare, cetăţeni care au  aceleaşi viziuni: oportunităţi egale în ceea ce priveşte educaţia permanentă, sănătatea şi asigurarea unui mediu de viaţă  sănătos.

În perioada 1- 5 august 2012 am participat la tabăra de vară organizată de NECI la Hunedoara, România. În cadrul acesteia am beneficiat de cele două cursuri de formare European Funded Programmes/ Proiecte educative europene şi Tackling Social Exclusion/ Combaterea excluziunii sociale, precum şi de oportunităţile oferite de întâlnirea cu cei 32 de participanţi proveniţi din Cipru şi România – din Hunedoara, Slatina, Craiova, Râmnicu Vâlcea şi Braşov.

Pe parcursul celor cinci zile, am abordat teme legate de educaţia nonformală, incluziunea socială şi  abordarea educaţională a acestora folosind metode nonformale de învăţare, plăcute şi variate. Am lucrat în grup, în ateliere de învăţare active şi atractive, am colaborat şi cooperat, am împărtăşit experienţe.  Am înţeles că viitorul Europei înseamnă incluziune, mai mult decât integrare, că într-o Europă unită fiecare cetăţean trebuie să se simtă valorizat şi util, în funcţie de capacităţile şi posibilităţile sale. Tabara de la Hunedoara este considerată o activitate eficientă și constructivă, așadar NECI va organiza alte două acţiuni vara viitoare, în Braşov şi în Slatina.

Din punct de vedere personal, consider că tabăra de vară de la Hunedoara m-a ajutat să înţeleg şi mai bine ce înseamnă incluziunea socială şi mă va călăuzi  în promovarea acesteia în activitatea didactică. Am cunoscut oameni minunaţi, deopotrivă formatori şi formabili, cu care am învăţat şi ne-am distrat în același timp. Cred că educaţia nonformală ar trebui mai mult valorizată şi promovată în ţara noastră pentru că oferă posibilităţi reale de formare şi autoformare.



Cuvinte cheie:

---
Accesări: 213